سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما را حقى است اگر دادند بستانیم و گرنه ترک شتران سوار شویم و برانیم هر چند شبروى به درازا کشد . [ و این از سخنان لطیف و فصیح است و معنى آن این است که اگر حق ما را ندادند ما خوار خواهیم بود چنانکه ردیف شتر سوار بر سرین شتر نشیند ، چون بنده و اسیر و مانند آن . ] [نهج البلاغه]

مشتاقان

 
 
یا حق(پنج شنبه 86 شهریور 8 ساعت 1:13 عصر )

تا بعد 

علی یارتون



 
اوصاف امام زمان(پنج شنبه 86 شهریور 8 ساعت 1:9 عصر )

در اینجا به ذکر پاره اى عناوین و صفات که در ضمن زیارتهاى مختلفه و ادعیه مربوط به حضرت مهدى (عج) مورد تصریح قرار گرفته است اشاره داریم، با این امید که دقّت و تأمّلى در آنها، ما را با شئونات مختلفه آن بزرگوار آشنا ساخته و مقاماتى را که غالباً از لسان معصومین(ع) در ضمن این دعاها و زیارتها براى امام دوازدهم(ع)بر شمرده شده براى مان روشن تر سازد.

قابل ذکر اینکه تمام این عناوین و اوصاف بطور خاص در مورد حضرت مهدى(ع)وارد گردیده، اگرچه بسیارى از آنها در مورد سایر امامان بزرگوار اسلام(ع)نیز مى تواند مصداق داشته باشد.

 

بقیّة اللّه: باقیمانده خدا در زمین.

خلیفة اللّه: جانشین خدا در میان خلایق.

وجه اللّه: مظهر جمال وجلال خدا، سمت و سوى الهى که اولیاى حق رو به او دارند.

باب اللّه: دروازه همه معارف الهى، درى که خدا جویان براى ورود به ساحت قدس الهى، قصدش مى کنند.

داعى اللّه: دعوت کننده الهى، فرا خواننده مردم به سوى خدا، منادى راستین هدایت الى اللّه.

سبیل اللّه: راه خدا، که هرکس سلوکش را جز در راستاى آن قرار دهد سر انجامى جز هلاکت نخواهد داشت.

ولى اللّه: سر سپرده به ولایت خدا و حامل ولایت الهى، دوست خدا.

حجة اللّه: حجّت خدا، برهان پروردگار، آن کس که براى هدایتِ در دنیا، و حسابِ در آخرت به او احتجاج مى کنند.

نور اللّه: نور خاموشى ناپذیر خدا، ظاهر کننده همه معارف و حقایق توحیدى، مایه هدایت رهجویان.

عین اللّه: دیده بیدار خدا در میان خلق، دیدبان هستى، چشم خدا در مراقبت کردار بندگان.

سلالة النّبوّة: فرزند نبوّت، باقیمانده نسل پیامبران.

خاتم الاوصیاء: پایان بخش سلسله امامت، آخرین جانشین پیامبر (صلى الله علیه وآله وسلم).

علم الهدى: پرچم هدایت، رایت همیشه افراشته در راه اللّه، نشان مسیر حقیقت.

سفینة النّجاة: کشتى نجات، وسیله رهایى از غرقاب ضلالت، سفینه رستگارى.

عین الحیوة: چشمه زندگى، منبع حیات حقیقى.

القائم المنتظر: قیام کننده مورد انتظار، انقلابى بى نظیرى که همه صالحان چشم انتظار قیام جهانى اویند.

العدل المشتهر: عدالت مشهور، تحقق بخش عدالت موعود.

السیف الشاهر: شمشیر کشیده حق، شمشیر از نیام بر آمده در اقامه عدل و داد.

القمر الزّاهر: ماه درخشان، ماهتاب دلفروز شبهاى سیاه فتنه و جور.

شمس الظلاّم: خورشید آسمان هستى ظلمت گرفتگان، مهر تابنده در ظلمات زمین.

ربیع الأنام: بهار مردمان، سر فصل شکوفایى انسان، فصل اعتدال خلایق.

نضرة الأیّام: طراوت روزگار، شادابى زمان، سرّ سرسبزى دوباره تاریخ.

الدین المأثور: تجسّم دین، تجسید آیین بر جاى مانده از آثار پیامبران، خودِ دین، کیان آیین، روح مذهب.

الکتاب المسطور: قرآن مجسّم، کتاب نوشته شده با قلم تکوین، معجزه پیامبر در هیئت بشرى.

صاحب الأمر: دارنده ولایت امر الهى، صاحب فرمان و اختیاردار شریعت.

صاحب الزمان: اختیار دارِ زمانه، فرمانده کل هستى به اذن حق.

مطهّر الأرض: تطهیر کننده زمین که مسجد خداست، از بین برنده پلیدى و ناپاکى از بسیط خاک.

 ناشر العدل: برپا دارنده عدالت، بر افرازنده پرچم عدل و داد در سراسر گیتى.

مهدى الامم: هدایتگر همه امّت ها، راه یافته راهنماى همه طوایف بشریت.

جامع الکَلِم: گردآورنده همه کلمه ها بر اساس کلمه توحید، وحدت بخش همه صفها.

ناصر حق اللّه: یاریگر حقِ خدا، یاورِ حقیقت.

دلیل ارادة اللّه: راهنماى مردم به سوى مقاصد الهى، راه بلد و راهبر انسانها در راستاى اراده خداوند.

الثائر بأمر اللّه: قیام کننده به دستور الهى، بر انگیخته به فرمان پروردگار، شورنده بر غیر خدا به امر خدا.

محیى المؤمنین: احیاگر مؤمنان، حیاتبخش دلهاى اهل ایمان.

مبیر الکافرین: نابود کننده کافران، درهم شکننده کاخ کفر، هلاک کننده کفار.

معزّ المؤمنین: عزّت بخش مؤمنان، ارزش دهنده اهل ایمان.

مذلّ الکافرین: خوار کننده کافران، درهم شکننده جبروتِ کفر پیشگان.

منجى المستضعفین: نجات دهنده مستضعفان، رهایى بخش استضعاف کشیدگان.

سیف اللّه الّذى لاینبو: شمشیر قهر خدا که کندى نپذیرد.

میثاق اللّه الّذى أخذه: پیمان بندگى خدا که از بندگان گرفته شده.

مدار الدهر: مدار روزگار، محور گردونه وجود، مرکز پیدایش زمان.

ناموس العصر: نگهدارنده زمان، کیان هستى دوران.

کلمة اللّه التامه: کلمه تامّه خداوند، حجّت بالغه الهى

تالى کتاب اللّه: تلاوت کننده کتاب خدا، قارى آیات کریمه قرآن.

وعداللّه الّذى ضمنه: وعده ضمانت شده خدا، پیمان تخلّف ناپذیر الهى.

رحمة اللّه الواسعة: رحمت بى پایان خدا، لطف و رحمت بى کرانه پروردگار رحمت گسترده حق.

 حافظ اسرار رب العالمین: نگهبان اسرار پروردگار، حافظ رازهاى ربوبى.

معدن العلوم النبویّه: گنجینه دانش هاى پیامبرى ـ خزانه معارف نبوى.

نظام الدین: نظام بخش دین.

یعسوب المتقین: پیشواى متقین.

معزّ الاولیاء: عزت بخش یاران.  

مذلّ الأعداء: خوار کننده دشمنان.

وارث الانبیاء: میراث بر پیامبران.

نور ابصار الورى: نور دیدگان خلایق.

الوتر الموتور: خونخواه شهیدان.

کاشف البلوى: بر طرف کننده بلاها.

المعد لقطع دابر الظلمه: مهیّا شده براى ریشه کن کردن ظالمان.

المنتظر لاقامة الأمت و العوج: مورد انتظار براى از بین بردن کژیها و نادرستى ها.

المترجى لازالة الجور و العدوان: مورد آرزو براى بر طرف کردن ستم و تجاوز.

المدّخّر لتجدید الفرائض و السنن: ذخیره شده براى تجدید واجبات و سنن الهى.

المؤمّل لاِحیاء الکتاب وحدوده: مورد امید براى زنده ساختن دوباره قرآن و حدود آن.

جامع الکلمة على التقوى: گرد آورنده مردم بر اساس تقوى.

السبب المتصل بین الأرض و السماء: واسطه بین آسمان و زمین، کانال رحمت حق بر خلق.

صاحب یوم الفتح و ناشررایة الهدى: صاحب روز پیروزى و بر افرازنده پرچم هدایت.

مؤلف شمل الصلاح و الرضا: الفت دهنده دلها بر اساس رضایت و درستکارى.

الطالب بدم المقتول بکربلا: خونخواه شهید کربلا.

المنصور على من اعتدى علیه وافترى: یارى شده علیه دشمنان وافترا زنندگان.

المضطرّ الّذى یجاب اذا دعى: پریشان و درمانده اى که چون دعا کند دعایش مستجاب شود.



 
مهدی از زبان مهدی(پنج شنبه 86 شهریور 8 ساعت 1:7 عصر )

ایستادن، نماد انتظار است و سروها هماره ایستاده اند تا بهار، از راه برسد و آن را گرم در آغوش گیرند. امروز روز جوشش در راه سبز رویش است و فصل رویش، همان ظهور توست که همه هستی، چشم در راه آن و همه دلها را مشغول به خود کرده است.

یابن الحسن در انتظار قدوم عالم آرایت، میلادت را به جشن می نشینیم.

به نام خداوند بخشاینده بخشایشگر

« هان ای جهان بشریت!

جهانیان!

مردم روی زمین!

اینک ما از خدای توانا یاری می طلبیم و تمام ایمان آوردگان به خدا و کسانی را که ندای جهانی ما را پاسخ مثبت دهند، همه را به حق و عدالت دعوت می کنیم.

مردم! ما خاندان پیام آور شما «محمد» هستیم و شایسته ترین و نزدیکترین و سزاوارترین مردم به خدا و پیام آورش. هان ای مردم! هر کس با من در مورد آدم (ع) گفتگو کند، من نزدیکترین مردم به آدم، نیای بزرگ بشریت هستم. و هر کس در مورد نوح پیامبر، ابراهیم بت شکن و محمد پیامبر عدالت و حریت بحث و گفتگو کند، من نزدیکترین انسانها به این پیامبران بزرگ خدا و پرچمداران قهرمان هدایت و رسالت هستم.

آیا خدا در کتاب آسمانیش نمی فرماید:

«ان الله اصطفی آدم و نوحاً  و آل ابراهیم و آل عمران علی العالمین* ذریة بعضعها من بعض و الله سمیع علیم»

یعنی: خداوند آدم، نوح خاندان ابراهیم و خاندان عمران را بر جهانیان برتری داد، فرزندانی بودند که برخی از نسل برخی دیگر، پدیدار گشتند و خدا شنوا و داناست.

و من شایسته ترین باقی مانده از فـرزندان آدم و بهتـرین ذخیره از نـوح پیامبر و بـرتـرین برگـزیده از ابراهیـم و آخرین امامان راستین، از نسل محمد (ص) پیام آورعدالت و حریت هستیم.

بهوش باشید! هر کس در مورد کتاب خدا گفتگو نماید و شیفته آن باشد من نزدیکترین انسانها به کتاب آسمانی هستم و هر کس در مورد سنت و روش پیام آور خدا سخن دارد، من نزدیکترین و سزاوارترین فرد به سنت و روش پیامبر و عامل بدان و تحقق بخشنده آرمانهای والای قرآن و سنت هستم.

از این رو، تمامی کسانی را که در سراسر گیتی، سخنان مرا می شنوند، اینک همه را سوگند می دهم که شما حاضران و شنوندگان، پیآم مرا به آنانی که غایب هستند ونمی شنوند، برسانید.

و شما را ای جهانیان! به شکوه و حرمت خدا و پیام آورش و به حرمت حق خویش- که حق قرابت به پیامبر (ص) باشد- فرا خوانده و سوگند میدهم که ما را در راه تحقق بخشیدن به آرمانهای والای آسمانی یاری کنید و از ما و اهداف بلند ما حمایت نموده و از آن دفاع کنید.

در روزگاران گذشته، ستمکاران ما را به جرم دفاع از حق و عدالت مورد تهاجم و تهدید قرار دادند. ما را از شهر و دیار و خانه و خاندان خویش راندند. حقوق ما را پایمال ساختند و میان ما و حق سررشته داری امور و تدبیر شئون دنیا و آخرت جامعه - خدا آن را به ما سپرده بود. جدایی افکندند و بر ما دروغها و بهتان ها بستند.

اینک خدای را! خدای را! در مورد رعایت حقوق و پذیرش آرمانها و اهداف بلند ما را فراموش نکنید.

ما را در میدان عدالت گستری و ستم ستیزی تنها وا مگذارید و دست از یاری ما برندارید، تا خدا شما را یاری کند.»

 




هان ای مردم! بشریت!

اینک در پیشگاه پروردگارتان خدای را به یاد شما می آور، خدایی را که حجتهای خویش را بر شما تمام و پیام آورانش را ارسال کرد و قرآن را برای هدایت بشر فرو فرستاد.

او شما را فرمان می دهد که چیزی را شریک او نسازید و بر اطاعت او و فرمانبرداری از پیامبرش کوشا باشید، آنچه را قرآن در اندیشه زنده ساختن آن است، زنده سازید و بدعتها و ضد ارزشهایی را که قرآن در پی محو و نابودی آنهاست، از میان بردارید، در راه حق و هدایت، مددکار من باشید و در راه تقوا و عدالت وزیر و کمک کار من.

مردم! پایان جهان و فرجام آن نزدیک شده و دنیا جدایی خویش را اعلان کرده است. من شما را بسوی خدای یکتا و پیام آورش محمد(ص) و عمل به کتاب زندگی ساز او و احیاء و رواج ارزشهای والای الهی و انسانی و نابودی بدعت های جاهلی و باطل و ضد ارزشها فرا می خوانم.

 



 

« هان ای توده های انسانی! هر کس می خواهد به «آدم» و «شیث» نظاره کند، من آدم و شیث هستم، از آنان نشان دارم. مردم! هر کس می خواهد به «نوح» و فرزندش « سام» بنگرد، من نوح و سام  هستم.

بهوش باشید! ... هر کس می خواهد به «ابراهیم» و «اسماعیل» نظاره کند، من از ابراهیم و اسماعیل نسب دارم. هر کس می خواهد به عیسی و شمعون نگاه کند، من عیسی و شمعون هستم و از آنان نشان دارم. بهوش باشید! ... هرکس می خواهد به «محمد» و امیر المؤمنان (ع) بنگرد، بداند که من محمد و امیر مؤمنان هستم. مردم! هر کس می خواهد به «حسن» و «حسین» بنگرد، من حسن و حسین هستم به من نظاره کند.

مردم! هر کس می خواهد به امامان معصوم پس از حسین و از فرزندان او بنگرد من از آنان هستم و از آنان نشان دارم ... .

مرحوم علامه مجلسی در تفسیری بر این روایت طولانی می گوید: « در فرازهایی که امام مهدی (عج) می فرماید: «من آدم، شیث، عیسی، محمد و امامان معصوم هستم.» یعنی در دانش و ارزشهای اخلاقی و انسانی آنان که شما آنان را پیروی می کنی، من همانگونه ام و عصاره و چکیده آن ارزشها.»



 
حضرت مهدی از زبان ائمه(پنج شنبه 86 شهریور 8 ساعت 1:6 عصر )

« قائم این امت نهمین فرزند من است، اوست صاحب غیبت و همان کسی که میراثش را  - درحالی که زنده میباشد - تقسیم میکنند. »

حضرت حسین بن علی (ع)

 

« به اهل بیت پیامبر خود نظاره کنید؛ اگر در جایی اقامت گزیدند شما نیز همانجا اقامت گزینید؛ اگر از شما یاری خواستند یاریشان دهید؛ بدانید که خدای تعالی فتنه را به وسیله مردی از ما اهل بیت برطرف سازد پدرم فدای آنکه فرزند بهترین کنیزان است. او به یاران خویش شمشیر نمی دهد، مگر برای اینکه (نامردمان را ) بکشند. وی شمشیرش را به مدت هفت ماه بر گردنش می افکند و می کشد؛ تا آنکه قریش گویند: اگر او از اولاد فاطمه است به ما رحم مینمود. خداوند او را بر بنی امیه مسلط می فرمایند تا آنکه آنها را در هم میشکند و خرد میکند. پس آنحضرت این آیه را تلاوت فرمودند:

«ملعونین اینما ثقفوا اخذوا و قتلوا تقتیلاً؛ سنه الله فی الذین خلوا من قبل و لن تجد لسنه الله تبدیلاً »

« یعنی (این مردم پلید بد کار) رانده درگاه حقند. هر کجا یافت شوند آنها را گرفته سخت به قتل رسانید این سنت خداست که در همه اقوام گذشته برقرار بوده ، هرگز سنت خدا تغییر نخواهد کرد»

 


امام علـی علیــه الســـلام، امیرالمؤمنین در کتاب نهج البلاغه چنین میفرمایند:
 

 

 

« آیا نمی دانید که هیچ یک از ما ائمه نیست، مگر این که در بیعت طغیانگر زمانه اش واقع گردیده است؟ جز آن قائمی که روح الله عیسی بن مریم پشت سر او نماز میخواند؛ آن کس را که خدای تعالی ولادت او را مخفی و شخصش را غائب داشته تا آنکه بیعت احدی از طغیانگران بر گردنش نباشد. او نهمین فرزند برادرم حسین علیه السلام و فرزند سیده کنیزان است. خدای تعالی عمر او را در زمان غیبتش طولانی گرداند. آنگاه وی به قدرتش در صورت جوانی که عمرش کمتر از چهل سال به نظر آید ظاهر فرماید. این برای آن است که مردمان بدانند خدای تعالی بر همه چیز تواناست. »

 


امام حسن علیه السلام میفرمایند:
 

 

 

« قائم این امت نهمین فرزند من است، اوست صاحب غیبت و همان کسی که میراثش را  -درحالی که زنده میباشد - تقسیم میکنند. »

 




امام حسین علیه
السلام
میفرمایند:
 
 

 

«در حضرت قائم از خانواده ما، سنتهایی از انبیاست، سنتی از حضرت آدم علیه السلام پدر ما، سنتی از حضرت نوح علیه السلام و سنتی از حضرت ابراهیم علیه السلام و سنتی از حضرت موسی علیه السلام و سنتی از حضرت عیسی علیه السلام و سنتی از حضرت ایوب علیه السلام و سنتی از حضرت محمد صلی الله علیه و آله.

از حضرت آدم و نوح علیهما السلام، طول عمر.

و از حضرت ابراهیم علیه السلام مخفی بودن ولادت و گوشه گیریش از مردم

و از موسی خوف و تقیه است.

و از عیسی اختلاف مردم درباره اش.

و از ایوب فرج و گشایش پس از بلا و ناراحتی .

و اما از حضرت خاتم النبی صلی الله علیه و آله خروج با شمشیر.››

 


   :امام سجاد علیه السلام میفرمایند

 

 

‹‹ابوالجارود وقتی که روزگار بگردد و مردم گویند: قائم از دنیا رفت یا هلاک شد؟ و در کدام سرزمین به سر برد؟ و جوینده او گوید: چگونه قائم موجود است و حال آنکه باید استخوانهایش پوسیده شده باشد؟! در این هنگام به آمدنش امیدوار باشید. وقتی ندای وی را شنیدید به سویش بروید حتی اگر لازم باشد با دست و پا بر روی یخ بخزید.››

 


 امام محمد باقر علیه السلام میفرمایند:

 

 

« آنکس که همه انبیاء را قبول داشته و حضرت مهدی علیه السلام را انکار نماید، مانند کسی است که به همه انبیاء اقرار نموده نبوت محمد صلی الله علیه و آله را انکار نماید. »

 



 

امام صادق علیه السلام میفرمایند:

 

 ای فرزند پیامبر، آیا شما قائم بحق هستید؟ فرمود: من قائم به حق هستم ولی آن قائمی که زمین را از دشمنان خدا پاک و از عدل و داد آکنده میسازد همان گونه که از ظلم و جور پر شده باشد پنجمین فرزند من است.

او را غیبتی طولانی است که از بیم جانش واقع میشود. در آن غیبت اقوامی مرتد گردیده، گروهی ثابت قدم میمانند.»

 



 

پرسش از امام کاظم موسی بن جعفر علیه السلام:

 

         « علامت قائم از شما در وقت ظهور چیست؟ فرمود: علامت او آن است که دارای عمری طولانی است ولی با طراوت و شاداب و در سن جوانی به نظر میآید؛ تا جائی که بیننده وی گمان میبرد که سن او چهل سال و بلکه کمتر است که به گذشتن روزها و شبها پیر نمیشود تا زمانی که وعده اش فرا رسد. »

 



 

امام رضا علیه السلام میفرمایند:

 

 ایشان ابتدا به سخن کرده فرمودند:  ای اباالقاسم! قائم از ما مهدی است، به هنگام غیبتش او را انتظار کشیدن واجب است و به هنگام ظهورش اطاعتش نمودن؛ او سومین از فرزندان من است.

سوگند به خدائی که محمد که درود خدا بر او و خاندانش باد را به نبوت مبعوث فرمود و ما را به منصب امامت امتیاز و اختصاص بخشید، اگر از عمر دنیا بیش از یک روز نمانده باشد، خدای تعالی آن روز را طولانی میفرماید تا او در آن روز ظهور کند و زمین را از عدل و داد آکنده نماید، همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. خدای تبارک و تعالی امر او را در یک روز اصلاح خواهد فرمود، همانگونه که امر کلیمش موسی را در یک شب اصلاح فرموده؛ آن هنگام که رفت برای حانواده اش شعله آتشی بیاورد و وقتی برگشت پیامبر شده بود.

سپس فرمود: برترین اعمال شیعیان ما انتظار فرج است. 

 



 

از حضرت عبد العظیم حسنی نقل شده است که فرمودند:

«بر آقایم امام جواد حضرت محمد بن علی وارد شدم. در نظر داشتم از قائم سوال کنم که آیا خود ایشانند و یا دیگری؟

 

 

« امام پس از من، فرزندم حسن است و پس از حسن، فرزندش « قائم»؛ یعنی همان کسی که زمین را از عدل و داد پر میکند؛ همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد. »

 



حضرت هادی امام علی بن محمد علیه السلام میفرمود:

 

 

سپاس خدائی را که مرا از دنیا نبرد تا اینکه فرزند و جانشین پس از مرا به من نشان داد؛ شبیه ترین مردان به رسول خدا که درود خدا بر او و خاندانش باد، از حیث اخلاق و از حیث شکل و سیما و اندام، آنکس که خدای تعالی در زمان غیبت او، وی  را حفظ میکند، آنگاه ظاهرش فرماید تا زمین را از عدل و داد آکنده سازد؛ همانگونه که از ظلم و جور پر شده باشد.



حضرت ابا محمد حسن بن علی العسگری علیه السلام میفرماید:

 

 



 
حضرت مهدی از زبان رسول اکرم(پنج شنبه 86 شهریور 8 ساعت 1:4 عصر )

مهدی از فرزندان من است. او را غیبتی است که بر اساس آن برای مردم سرگردانی خواهد بود؛ در این سرگردانی گمراه میشوند. آنگاه ذخیره انبیاء حضرت مهدی عج الله فرجه الشریف ظهور کرده تا زمین را از عدل و داد پر کند؛ آنگونه که از ظلم و جور پر شده باشد.

- قال رسول الله (ص): المهدی من ولدی، اسمه اسمی و کنیته کنیتی، أشبه الناس بی خلقاً و خلقاً، تکون له غیبه و حیره تضل فیه الامم، ثم یقبل کالشهاب الثاقب و یملاها عدلا و قسطا کما ملثت ظلما و جوراً. (بحارالانوار/ ج 51، ص 17، ح 13، به نقل از کمال الدین.)
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مهدی از فرزندان من است، نامش نام من (محمد) و کنیه اش کنیه من (ابوالقاسم) می باشد، ‌در صورت و سیرت از همه کس به من شبیه تر است. برای او غیبتی است که در آن مردم دچار حیرت می گردند و بسیاری از دسته ها و گروههای مردم، گمراه میشوند، آنگاه مانند ستاره تابانی از پرده غیبت بدر آید و زمین را پر از عدل و داد کند آن چنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.

 

- قال رسول الله (ص): المهدی رجل من ولدی وجهه کالکوکب الدری. (بحارالانوار/ ج 51/ ص 80/ ح الثامن، به نقل از کشف الغمه)

پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مهدی مردی از فرزندان من است که رویش چون ستاره تابان می باشد.

 

- قال رسول الله (ص): المهدی رجل من ولدی، لونه لون عربی و جسمه جسم اسرائیلی. علی خده الایمن خال... (بحارالانوار/ ج 51/ ص 80/ ح التاسع، به نقل از کشف الغمه)

پیغمبر اکرم (ص) فرمودند: مهدی مردی از فرزندان من است. رنگ پوست او، رنگ نژاد عرب و اندامش چون اندام فرزندان حضرت یعقوب (ع) (قوی و پی و بلند قامت) است و خالی بر گونه راست او می باشد.

 

-عن ام سلمه، قالت: سمعت رسول الله (ص) یقول: المهدی من عترتی من ولد فاطمه. (بحارالانوار، ج 51، ص 75، ح 30، به نقل از غیبت شیخ طوسی)

- ام سلمه (همسر گرامی پیامبر) گفت: از رسول خدا (ص) شنیدم که می فرمود: مهدی از خاندان من و از فرزندان فاطمه است.

 

- قال رسول الله (ص): ابشرکم بالمهدی یبعث فی امتی علی اختلاف من الناس و زلازل، فیملا الارض عدلا و قسطا کما ملئت ظلما و جورا ...... (بحارالانوار، ج 51، ص 81، ح الثامن عشر، به نقلاز کشف الغمه))

- پیامبر اکرم (ص) فرمودند: مژده باد شما را به ظهور مهدی که وقتی اوضاع جهان متزلزل می شود و مردم با یکدیگر به اختلاف می پردازند، قیام می کند و زمین را پر از عدل و داد می نماید،‌ همانگونه که از ظلم و ستم پر شده است.



   1   2      >




بازدیدهای امروز: 4  بازدید

بازدیدهای دیروز:2  بازدید

مجموع بازدیدها: 31574  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «