سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیرى را که آتش دوزخ در پى بود خیر نتوان به حساب آورد ، و شرّى را که پس آن بهشت بود ، شرّ نتوان وصف کرد . هر نعمتى جز بهشت خوارست ، و هر بلایى جز آتش دوزخ عافیت به شمار . [نهج البلاغه]

مشتاقان

 
 
پرخوری در ایام نوروز ممنوع‌(یکشنبه 86 اسفند 26 ساعت 7:35 عصر )
پرخوری در ایام نوروز ممنوع‌
فصلی نو را در تغذیه آغاز کنیم
در تعطیلات سال نو، بازار میهمانی و دید و بازدید رونق زیادی می‌یابد و به همان نسبت مصرف انواع شیرینی، شکلات، گز، سوهان، پشمک، آجیل و خشکبار افزایش پیدا می‌کند. در هر دید و بازدیدی که می‌رویم، شیرینی و آجیل جزو لاینفک پذیرایی از مهمانان نوروزی است، اما اگر افراد بخواهند درهر دیدو بازدیدی از شیرینی و آجیل استفاده کنند، علاوه بر اضافه وزن، مشکلاتی از قبیل مشکلات گوارشی نیز برای افراد به وجود می‌آید و جالب است بدانید که در همین شب‌نشینی‌ها، افراد بیشتر از چند برابر حالت عادی کالری دریافت می‌کنند که این افزایش دریافت کالری به همراه کاهش فعالیت افراد در این ایام خطر ابتلا به چاقی و بیماری‌های وابسته به آن را چند برابر می‌کند.
بنابراین حالا که در آستانه عید نوروز هستیم با شروع سال نو و شکوفایی طبیعت، بسیار بجاست که یک بازنگری در الگوی غذایی و عادات و رفتارهای تغذیه‌ای خود انجام دهید و فصلی نو و شکوفا را در تغذیه خود آغاز کنید.






بازدیدهای امروز: 8  بازدید

بازدیدهای دیروز:0  بازدید

مجموع بازدیدها: 31655  بازدید


» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» اشتراک در خبرنامه «